Tel:0532 564 18 95
2023 yılı bir yapay zeka rönesansını başlattı. Bu teknoloji bir zamanlar yalnızca veri bilimcilere sahip büyük şirketlerin kullanımına açıktı; ancak sezgisel araçlar sayesinde artık neredeyse her işletmenin yapay zekaya (AI) erişimi var. Yapay zeka tarafından oluşturulan içerik, kopyadan özel görüntülere kadar iş akışlarını kolaylaştırabilir ve iş kalitesini artırabilir; üstelik genellikle daha kısa sürede ve daha düşük maliyetle.
Tek başına çalışan bir girişimci veya küçük veya orta ölçekli bir işletmenin (KOBİ) sahibi olarak, kaynaklarınızdan en iyi şekilde yararlanmalısınız. Yapay zeka, sıradan insanların ulaşamayacağı son derece gelişmiş bir teknoloji gibi görünebilir, ancak Adobe’nin güvenli ticari kullanım için tasarlanmış yaratıcı üretken yapay zeka modelleri ailesi olan Adobe Firefly gibi akullanılabilirdir. Yapay zeka teknolojisi, doğru yönlendirmeyle yalnızca birkaç dakika içinde çarpıcı görseller oluşturma, içeriği optimize etme ve müşteri deneyimlerini kişiselleştirme gücüne sahiptir.
Ürün ve süreç yetenekleri nedeniyle yapay zeka, solo girişimcilerin ve KOBİ’lerin içerik üretme biçiminde devrim yaratıyor. Ancak bu teknoloji sürekli değişiyor, bu nedenle yapay zekadaki en son gelişmelerden haberdar olmak önemlidir. Bu dört trendin 2024 yılında yapay zekayı küçük işletmeler için daha değerli ve kullanışlı hale getireceğini öngörüyoruz.
Trend 1. Üretken Yapay Zeka
Üretken yapay zeka, bağımsız olarak yeni fikirler yaratabilen bir yapay zeka türüdür. Yapay zekaya metin, görseller, müzik veya mevcut bir tasarım gibi mevcut bazı verileri sağlarsınız ve o da girdilerinize dayalı olarak bir konsept ortaya çıkarır.
Yalnızca girdileri yeniden düzenleyebilen eski yapay zeka modellerinin aksine, üretken yapay zeka daha orijinal fikirler ortaya çıkarabilir. Bu teknoloji aşağıdakiler için mükemmeldir:
- Benzersiz işletme adları oluşturma
- Web siteniz, e-posta kampanyalarınız ve sosyal medyanız için içerik oluşturmayı otomatikleştirme
- Blog içeriğini arama motorları için optimize etme
Daha önce üretken yapay zeka yalnızca kurumsal şirketlerin kullanımına açıktı. Ancak günümüzün üretken yapay zeka araçlarının uygun fiyatlı olması sayesinde bu teknoloji 2024 yılında çok daha kolay kullanılabilir hale gelecek.
Adobe Express ve Firefly gibi platformlar halihazırda üretken yapay zekayı çözümlerine entegre ediyor. Firefly’ın Üretken Dolgusu, herhangi bir görüntüdeki nesneleri ve kişileri basit bir metin açıklamasıyla değiştirmeyi çocuk oyuncağı haline getirir. Firefly ayrıca, saniyeler içinde düzenlenebilir şablonlar oluşturan ve saatlerce tasarım ve düzenleme işinden tasarruf sağlayan Metinden Şablona özelliğini de içerir.
Trend 2. Kişiselleştirme
Tüketicilerin neredeyse dörtte üçünün, daha fazla iş verisi paylaştıklarında veya teknoloji ilerledikçe işletmelerden daha iyi kişiselleştirme istediklerini ve en az 5 kişiden 3’ünün, kişiselleştirilmiş deneyimden daha azını sunan şirketlere sadık olmayı bırakacaklarını söylediğini düşünün . Bu rakam 2021’deki yüzde 45’ten 2022’de yüzde 62’ye sıçradı ve o zamandan beri artmaya devam etti.
Tüketiciler, işletmenizin büyüklüğünden bağımsız olarak gelecekte daha fazla kişiselleştirme bekliyor; bireysel deneyimlerin gerçek zamanlı olarak oluşturulmasını istiyorlar. Sorun şu ki, kişiselleştirmeyi manuel olarak sunmanın neredeyse imkansız olması ve birçok KOBİ, kişiselleştirilmiş kampanyaları gerçekleştirmek için büyük bir veri ve pazarlama operasyonuna ihtiyaç duyduklarını düşünüyor.
Neyse ki yapay zeka, kişiselleştirmeyi aşağıdaki yollarla tüm işletmelerin kullanımına sunuyor:
- Mevcut verilerinizden müşteri segmentleri oluşturma
- Görüntüleme geçmişine dayalı olarak kişiselleştirilmiş ürünler öneren yapay zeka reklamları oluşturma
- Her segmentin markanızla olan geçmişine göre özelleştirilmiş e-posta metni yazma
Küçük işletmeniz kişiselleştirmeye yatırım yapmadıysa şimdi uygulamaya hazır yapay zeka araçlarını benimseyerek bunu yapmanın tam zamanı. Siz hayal edebiliyorsanız yapay zeka bunu sizin için yapabilir. Adobe Firefly ile pazarlama ekibiniz veya müşterileriniz için son derece kişiselleştirilmiş grafikler oluşturun. En son güncelleme, Firefly çıktılarını mevcut görselleriniz üzerinde eğitmenize olanak tanıyarak şirketinizin estetiğine uygun kişiselleştirilmiş grafikler oluşturmanıza olanak tanır.
Trend 3. Mikro Etkileşimler
Mikro etkileşimler, dijital bir ürün veya web sitesindeki kullanıcı deneyimini geliştiren küçük, ince tasarım ipuçlarıdır. Bunları müşterilerinizin dönüşüm öncesinde ve sonrasında markanızla yaşadığı mini deneyimler olarak düşünün.
Birisi sipariş gönderdiğinde konfeti patlatma animasyonu oluşturarak veya web sitesi formlarına görsel ilerleme çubukları ekleyerek mikro etkileşimler geliştirebilirsiniz. Kullanıcının içeriğinizle ilgili deneyimini artıran yapay zeka kişisel asistanlarını kullanarak çok modlu konuşmalar bile sunabilirsiniz. Mikro etkileşimlerin amacı müşterilerinizi memnun etmek ve sizinle olan etkileşimlerini hem daha keyifli hem de unutulmaz kılmaktır.
Bu fazladan bir adım gibi görünebilir ancak mikro etkileşimlerin gücü şunları sağlar:
- Dijital ortamınızı daha ilgi çekici ve sezgisel hale getirerek kullanıcı etkileşimini artırın.
- Sitenizin kullanılabilirliğini ve erişilebilirliğini iyileştirin; bu, kullanıcıların eylemlerinin başarılı olduğunu bilmesi için bir form gönderimini onaylamak kadar basit olabilir.
- Kanallar genelinde tutarlı bir deneyimle markanızın benzersiz kişiliğini yansıtın.
- Daha sorunsuz, daha duyarlı dijital deneyimlerle tüketicileri dönüşüme yönlendirin.
Yapay zekadan önce işletmelerin mikro etkileşimleri yürütmek için çok sayıda BT ve grafik tasarım kaynağına ihtiyacı vardı. Neyse ki markalar 2024 yılında yapay zeka araçlarını kullanarak mikro etkileşimlerin gücünden yararlanabilecek.
Adobe Express şablonları ve araçları, mikro etkileşimlerinizi artıran ilgi çekici görsel içerikler oluşturmanıza yardımcı olur. Tasarım ilhamına ihtiyacınız varsa tasarım sürecini kolaylaştırmak amacıyla tasarım hedeflerinize ve marka stilinize göre görüntüler ve metin efektleri oluşturmak için Adobe Firefly’ın yapay zeka gücünü kullanın.
Trend 4. Erişilebilirlik
Tahminen 1,3 milyar insan önemli derecede engellilik yaşamaktadır . Bu sayı dünya nüfusunun yüzde 16’sını, yani 6 kişiden 1’ini temsil ediyor. Amerika Birleşik Devletleri’nde bu sayıya yaklaşık 12 milyon kör veya görme engelli , 48 milyon sağır veya işitme güçlüğü olan ve diğer engelli kişiler dahildir.
Markalar içerikleri için erişilebilirliğe öncelik verdiğinde engelli kişiler engelsiz bir şekilde etkileşime geçebilir. Şirketler, tüm kullanıcıların site içeriğine erişebilmesini ve site içeriğini anlayabilmesini sağlamaya yardımcı olmak amacıyla web sitesi geliştiricilerine test edilebilir kriterler sağlayan Web İçeriği Erişilebilirlik Yönergeleri’ne (WCAG) aşina olmalıdır. WCAG, en çok başvurulan web sitesi erişilebilirlik standartları kümesidir ve yaygın olarak erişilebilirliği ele almaya başlamanın en iyi yolu olarak kabul edilir.
2024’te daha fazla markanın aşağıdakileri kullanarak içeriklerini erişilebilir kılmak için yapay zekadan yararlanması gerekiyor:
- Resim açıklamaları. Yapay zeka araçları, içerikte kullanılan görseller için otomatik olarak alternatif metinler oluşturabilir ancak markaların yine de açıklamaların doğru olduğundan emin olması gerekecek.
- Altyazı ve altyazı. Yapay zeka, sosyal medyada giderek daha popüler hale gelen video alt yazılarının ve alt yazılarının otomatik olarak oluşturulmasına yardımcı olabilir .
- Erişilebilirlik testi. Erişilebilirlik testine yönelik yapay zeka araçları, içeriğin otomatik bir şekilde değerlendirilmesi ve onarılması yeteneğini geliştirecektir.
- Akıllı ajanlar. Yapay zeka destekli sohbet işlevi, nöroçeşitliliğe sahip kullanıcılar için uzun biçimli veya bulunması zor içeriğe erişimin daha kolay hale getirilmesine yardımcı olabilir.
Yapay zeka, erişilebilirlik konusunda büyük umut vaat ediyor ancak markalar, tüm kullanıcı ihtiyaçlarının insan müdahalesi olmadan karşılanabileceğini beklememeli. Yapay zeka tarafından sağlanan iyileştirmelerin gözden geçirilmesi gerekiyor ve erişilebilirlik testleri gerçekleştirmek hâlâ önemlidir; örneğin görüntü alternatiflerinin doğru olduğundan ve klavye kullanıcılarının tüm içeriğe erişebildiğinden emin olmak veya kontrast açısından grafikleri izlemek için Adobe’nin Renk Kontrast Analizörü’nü kullanmak. Doğru olanı yapmaya kararlı markalar insanlara, amaca ve topluluğa odaklanır. İşlerini güç, hassasiyet ve kullanım kolaylığı ile geliştirmelerine yardımcı olmak için kendilerini engelli kişilerin önündeki engelleri kaldırmaya adamıştır.
Yapay zekayı tek başına girişimci veya KOBİ olarak kullanma
Yapay zeka, KOBİ’lere geniş ölçekte muhteşem deneyimler sunma konusunda daha fazla kapasite sağlayan, zaman kazandıran bir araçtır. İş akışınız üzerinde büyük bir etkisi olabilir ve size şu konularda yardımcı olabilir:
- Zamandan tasarruf. Yapay zeka araçları, veri girişi, içerik oluşturma ve müşteri hizmetleri gibi rutin görevlere harcanan zamanı azaltır. Tek başına girişimcilere ve KOBİ’lere stratejik planlama ve iş büyümesine odaklanmaları için daha fazla zaman veriyorlar.
- Tekrarlanan görevleri otomatikleştirin. Verileri düzenlemek ve analiz etmek, kopya yazmak veya blog görüntüleri oluşturmak için üretken yapay zekayı kullanın. Bu teknoloji, insan hatası olasılığını azaltır ve daha katma değerli görevlere odaklanmanıza olanak tanır.
- Yaratıcılığı geliştirin. Çarpıcı görüntüler yaratmak için grafik tasarımcı olmanıza gerek yok. Tasarım önerileri almak, renk paletleri oluşturmak ve yaratıcı site düzenleri geliştirmek için Adobe Firefly gibi yapay zeka destekli araçlara güvenin. Yapay zeka, grafik tasarımcılar için bile yaratıcılığı harekete geçiren yararlı bir araçtır. Daha da fazla zaman kazanmak için, baş döndürücü görselleri daha kısa sürede tasarlamak üzere Adobe Express küçük işletme şablonunu kullanın.
- Ölçek. Yapay zeka araçları KOBİ’lerin hızlı bir şekilde büyümesini mümkün kılar. Yanınızdaki doğru araçlarla, kaynaklarınızı tüketmeden artan iş yüklerinin üstesinden gelebilirsiniz.
Oluşturma süreci üzerinde daha fazla etki istiyorsanız daha hızlı beyin fırtınası için yapay zeka araçlarına güvenin. Yapay zekayı, fikirleri uygulamanız için düzenli bir listede birleştiren yararlı bir yardımcı olarak düşünün. Marka öğeleri üzerinde beyin fırtınası yapmak, blog başlıkları oluşturmak veya müşteri geri bildirimlerine göre yeni ürün özellikleri oluşturmak için bu teknolojiyi kullanın.
Yapay zeka avantajından yararlanın
Tıpkı 2023 gibi 2024 de yapay zeka için parlak bir yıl olacak. Teknolojiyi ister içerik oluşturmak için ister ilham almak için kullanın,bu üretken yapay zeka yenilikleri , küçük işletmelerin daha kısa sürede daha iyi işler yaratmasına yardımcı olur. Yapay zekayı kullanmak için teknik uzmanlığa da ihtiyacınız yok; Adobe Express ve Adobe Firefly ile üretken yapay zeka parmaklarınızın ucunda.
2024’ün bu yapay zeka trendlerinden yararlanmak için Firefly’ın yapay zeka destekli özellikleri hakkında daha fazla bilgi edinin .
- zeka Bit İlaçlama
- zeka Güve İlaçlama
- zeka Çiyan İlaçlama
- zeka Yılan İlaçlama
- zeka Tesbih Böceği İlaçlama
- zeka Gümüş Böceği İlaçlama
- zeka Karınca İlaçlama
- zeka Ağaç Kurdu İlaçlama
- zeka Sinek İlaçlama
- zeka Örümcek İlaçlama
- zeka Akar (Mite) İlaçlama
- zeka Arı İlaçlama
- zeka Danaburnu İlaçlama
- zeka Deri Böceği İlaçlama
- zeka Halı Böceği İlaçlama
- zeka Kakalak İlaçlama
- zeka Kertenkele İlaçlama
- zeka Kalorifer Böceği İlaçlama
- zeka Salyangoz İlaçlama
- zeka Uyuz Böceği İlaçlama
- zeka Hamam Böceği İlaçlama
- zeka Kara Böcek İlaçlama
- zeka Alman Hamam Böceği İlaçlama
- zeka Şark Hamam Böceği İlaçlama
- zeka Kara Fatma Böceği İlaçlama
- zeka Nem Böcekleri İlaçlama
- zeka Akrep İlaçlama
- zeka Tahta Kurusu İlaçlama
- zeka Tahta Kurdu İlaçlama
- zeka Tatarcık İlaçlama
- zeka Toz Böceği İlaçlama