Enzo Ferrari: “Tutkuyu tarif edemeyiz, onu ancak yaşayabiliriz”.

Tel:0532 564 18 95

Enzo Anselmo Ferrari, 18 Şubat 1898’de Modena’da doğdu. Girişimci, mühendis ve İtalyan yarış pilotu, 1947’de Maranello’da “Ferrari” adını verdiği bir otomobil şirketi kurdu ve Ferrari’yi en başarılı Formül haline getirecek bir hikayeye yol açtı. 1 numaralı takım ve şimdiye kadarki en ünlü otomobil şirketi.

Otomobile Tutkun Bir Genç

Forli’li soylu toprak sahibi Adalgisa Bisbini ile Carpigiana’da mekanik atölye sahibi Alfredo Ferrari’nin ikinci oğlu olan Enzo Ferrari, çocukluğunu Maranello’da, şu anda Casa Enzo Ferrari Müzesi’nin bulunduğu evde geçirdi. Yarışlarla ilk tanışması 10 yaşındayken Bay Alfredo’nun onu bir araba yarışına katılmak üzere Bologna’ya götürmesiyle gerçekleşti. Zaten mekaniğe ilgi duyan küçük Enzo bundan çok etkilenmişti.

1916’da aileyi çifte trajedi vurdu. Hem babası hem de erkek kardeşi birkaç ay arayla erken öldü. Kısa sürede ailenin reisi oldu ve savaş yüzünden hayatı altüst olmadan önce eğitimine ara verdi ve ‘Modena’nın itfaiyecileri’ atölyesinde eğitmen olarak iş buldu. Ancak Kraliyet Ordusu’ndaki tecrübesi beklenenden kısa çıktı; askere alındı ​​ve III. Alp Topçu Alayı’na atandı, ciddi bir hastalığa yakalandı, ardından iki operasyon yapıldı ve ardından terhis edildi.

FIAT’ta İş Talebi Reddedildi

İyileştikten sonra Enzo, Torino’daki FIAT’ta iş aradı ve o zamanki personel müdürü Diego Soria’dan reddedildi. 1918’in sonunda, henüz Torino’dayken, çok aranan “Torpedo”yu (bir tür araba gövdesi) üreten küçük bir şirkette testçi olarak iş buldu. 1919’da Milano’ya taşındı ve CMN’de (Ulusal Makine Mühendisliği) önce test pilotu, daha sonra yarış pilotu olarak yeni bir iş buldu.

İlk yarışı o yıl yokuş yukarı Parma-Poggio di Berceto yarışında gerçekleşti ve burada üç litre kategorisinde dördüncü oldu. 1920’de, Isotta Fraschini 100/110 IM Corsa’nın direksiyonunda zorlu bir yarışın ardından, Alfa Romeo’yu kullanarak Targa Florio’yu bitiş çizgisine kadar yendi. Böylece Enzo Ferrari’nin Biscione’li şirketle yirmi yıllık işbirliği başladı. Eylül 1939’a kadar sürecek ve onu test, pilot, ticari işbirlikçi ve son olarak Alfa Corse departmanının yöneticisi pozisyonlarına getirecek olan bir ilişki.

Enzo Ferrari Şampiyon

1923 yılında Enzo Ferrari, Romagna’da motor tutkusunu ateşleyen bir motosiklet ve otomobil etkinliği olan ilk “Circuito del Savio” ödülünü kazandı. Bu vesileyle Enzo Ferrari, İtalyan havacılığının yıldızı ünlü Francesco Baracca’nın babası Kont Baracca ile tanıştı. Baracca’nın, Birinci Dünya Savaşı sırasında kazandığı otuz dört hava zaferi de dahil olmak üzere, kendisine askeri kahramanlık nedeniyle altın madalya kazandıran zaferleri anlatılıyor. Lugo’da ona adanmış müze var. Daha sonra Kontes Baracca ile de tanışacak ve kendisinden bir ithaf içeren bir fotoğraf ve “Şahlanan Atı” arabalarında uğur tılsımı olarak kullanma daveti alacaktı.

“Bir gün bana – Enzo diyor ki – Ferrari’nin, şaha kalkan atı makinelerine koymasını söyleyen oydu. Sana şans getirecek. “(…)” Amblemi emanet ettiğim anne ve babasının ithafıyla Baracca’nın fotoğrafını hâlâ saklıyorum. Midilli siyahtı ve siyah kaldı; Modena’nın rengi olan kanarya sarısı fonu ekledim.”

20 Mayıs 1928’de Enzo, bir Alfa Romeo’nun direksiyonunda Modena 2. Pisti’ni kazandı ve 1929’da amacı üyeleriyle “yarışmak” olan bir spor kulübü olan “Scuderia Ferrari”yi Modena’da kurdu. Scuderia hem arabalarla, özellikle Alfa Romeo’larla hem de motosikletlerle yarıştı. Zamanla teknik açıdan rekabetçi bir Alfa Romeo şubesi haline gelecekti ve 1933’te spor faaliyetlerinin yönetimini de satın aldı.

1931, sürücü olarak son yarışının yılıydı. Enzo, 9 Ağustos’ta Üç İl Turu’nun ardından 33 yaşındayken kaskını ve eldivenlerini astı. Dino olarak bilinen oğlu Alfredo’nun eşi Laura Garello’dan doğması (19 Ocak 1932) ve Scuderia’nın direktörü olarak artan taahhütleri, onu yarışlardan emekli olmaya karar vermeye yöneltti. Dino, genetik bir hastalık olan kas distrofisinden muzdariptir ve kısa sürede, 1956’da, henüz 24 yaşındayken, onu ölüme sürüklemiştir.

Yıllar sonra Enzo Ferrari şöyle açıkladı: “Bakımımızın onun sağlığına kavuşabileceği konusunda kendimi kandırmıştım çünkü bir baba her zaman kendini kandırır… Onun benim arabalarımdan biri, motorlarımdan biri gibi olduğuna ikna olmuştum.”

Bu arada Ferrari’nin, 1944’te Lina Lardi’den doğan ve Ferrari’nin 1988’den beri başkan yardımcısı olan Piero adında başka bir oğlu daha vardı; varlığı, büyük inşaatçının özel ve profesyonel yaşamında önemli olduğu kadar gizli de olan bir kadındı.

Araba Üreticisi Enzo Ferrari

1937’de Scuderia Ferrari, modern spor otomobil tarihindeki en uzun ve en başarılı otomobil olacak olan Alfa Romeo 158 “Alfetta”yı üretti. Ancak aynı yılın sonunda Alfa Romeo’nun yarışmalara resmi olarak yeniden başlama kararının ardından Scuderia feshedildi. Enzo Ferrari, yeni Alfa Corse’nin direktörlük görevini üstlenmek üzere Milano’ya taşındı, ancak yönetim ile Biscione arasındaki görüş farklılığı, ikilinin Eylül ayında ayrılmasına neden oldu. O günden sonra Alfa Romeo’yu kendi yaptığı bir arabayla yenmek onun en büyük hedefi haline geldi. Enzo Ferrari, yarışlarla ilişkilendirilen “Ferrari” adını en az dört yıl kullanamayacağı hükmüne bağlı olarak, 13 Eylül 1939’da Modena, Viale Trento e Trieste’de Auto Avio Costruzioni’yi eskiyle aynı tesiste kurdu. Scuderia Ferrari.

İkinci Dünya Savaşı sırasında Auto Avio Costruzioni, Modena’dan, Ferrari’nin son genel merkezinin ilk bölümünün inşa edildiği Maranello’ya taşındı. Kasım ’44 ile Şubat ’45 arasındaki iki bombalama, Enzo Ferrari’nin ilk otomobilin tasarımına başlamasını engellemedi; bu onun tutkusuydu ve aynı zamanda iki Modenli otomobil üreticisiyle olan dostluğu/rekabetiyle de güçlendi: Maserati’nin sahibi Adolfo Orsi ve Vittorio Stanguellini, aerodinamiğin öncüsü, kırklı yılların sonunda ustaca modifiye edilmiş FIAT arabalarıyla dünya pistlerine hakim oldu.

Scuderia Ferrari

İsim ambargosunun ardından savaş sonrasında Enzo, otomobil şirketinin spor bölümü olan “Scuderia Ferrari”yi yeniden yarattı. Dolayısıyla onun yaratığı, Ferrari’yi diğer tüm otomobil üreticilerinden her zaman ayıran spor mesleğinin tam olarak devamını sağlamak amacıyla, ortaya çıktığı yarışmalar dünyasının resmi olarak bir parçasıydı.

Formula 1 şampiyonasındaki ilk yarış, 21 Mayıs 1950’deki Monako Grand Prix’siydi. İlk zafer, 1951 Büyük Britanya Grand Prix’sinde José Froilán González’in Alfa Romeo filosunu yenmesiyle elde edildi. Alfa’nın F1 dünyasındaki düşüşünü ve aynı zamanda Ferrari sporunun yükselişini simgeleyen de bu zaferdir. İlk dünya şampiyonluğu 1952’de Alberto Ascari ile geldi.

Çok Sayıda Ünvan Verildi

Hayatı boyunca Ferrari birçok ünvana layık görüldü. En çok övündüğü şey, 1960 yılında Bologna Üniversitesi tarafından kendisine verilen “makine mühendisi” unvanıydı. 1988’de Milano ve Reggio Emilia’dan Fizik alanında fahri derece aldı. Devlet tarafından ilk resmi olarak tanınması, sportif başarılarından dolayı Cavaliere seçildiği 1924 yılına kadar uzanıyor. Daha sonra 1925’te resmi Cavaliere oldu ve son olarak 1927’de Commendatore oldu.

İtalya Cumhuriyeti ona 1952’de Cavaliere al merit del Lavoro unvanını ve daha sonra 1979’da Cavaliere di Gran Croce unvanını verdi. 1962’de BM ona prestijli Hammarskjöld Sosyal Bilimler Ödülü’nü verirken, 1994 ve 2000’de sırasıyla araba yarışları ve otomobil yarışları Onur Listesi’ne girdi.

Bu kadar çok ödül varken gerçek bir insan olduğumdan şüphe ettim.”

Enzo Ferrari, 14 Ağustos 1988’de doksan yaşında öldü. Onun isteği üzerine ölüm haberi ancak cenazesinden sonra açıklandı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Tıklayın Bizi Arayın
× Whatsapp İletişim